שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

סדנאות והרצאות לצוותי חינוך

1. משולש או עגול – תקשורת הורה, מורה, ילד

בגיאומטריה, שלושה קודקודים יוצרים משולש. בתקשורת, מעגל. טיבו של מעגל תלוי בטיב הקשר. השפה האמפתית משרתת צרכים בין הגורמים השונים האחראים על מעגל זה. מורה אמפתי, הורה דומה ותלמיד הסופג שפה מעגלית זו הופך לכזה. אמפתיה זה לא רק קבלת רגש, זוהי מערכת קוגניטיבית, ערכית שלמה. הרצאה/סדנה מותאמת למורים, הורים ותלמידים.

2. המורה כהורה

מורים הם בני אדם. מורים הם הורים. מורים נשחקים כמו אחרים ואף יותר. האחריות המוטלת עליהם ביומיום לשמור על רווחת תלמידיהם, פוגעת לעיתים קרובות ביכולת שלהם לשמור על עצמם ולהיות ההורה שרוצים להיות.
מפגש מכוון למורה כאדם, כהורה וכאיש חינוך. דגש על שפה אמפתית אך מציבה גבולות. מכילה ואסרטיבית כאחד. מאפשרת למורה לשלב בין עולמות ולרוץ למרחקים ארוכים.
מפגש למליאות מורים/גננות. ההרצאה מתאימה ליום המורה ולהשתלמויות צוותים.

3. ההכלה ככלי למנהיגות חינוכית

מנהיגות חינוכית נדרשת מכל מורה, לעיתים רבות הכלים כל כך מצומצמים והדרישות גדולות. מפגש המפגיש אותנו עם המנהיג המכיל בתחום החינוך. האדם היודע בבטחה דרכו כמנהיג וזה שהילדים יזכרו לשנים רבות כמורה המיוחד שהיה.
מפגש למנהלים/צוותי הוראה/פרחי הוראה.

4. יוצאים מחוץ לקופסא – חדר מורים לומד

מורים מתאתגרים ברמה היומיומית. לעיתים צריך להכניס דמות חיצונית השומעת סיפור שונה לחלוטין מזה ששומעים בחדר מורים. במפגש זה הנושאים עולים מהשטח, התשובות מגיעות מזווית שונה. מאתגר, מלמד, מפתח יצירתיות והכי חשוב, מקדם תהליכים. מפגשים מסוג אחר.
מותאם לצרכים של ביה"ס/יועצות/מורים.

5. גיל ההתגברות – מסיכוניות ללקיחת סיכונים

מסע לעולם המתבגרים, דרך העמדות שלהם, המיתוסים אל מול ידע, לחץ חברתי והצבת גבולות פנימיים.
כיצד אפשר להטות את הכף מסיכוניות ללקיחת סיכונים בריאים, יזמות אצל מתבגרים.
הכל נמצא על אותו רצף, התפקיד שלנו זה לראות, להקשיב ולתת את הקשר הנכון.
במפגש נבין את תפיסת המתבגר את החומרים המסכנים אותו ואת היכולות להפוך את הלימון ללימונדה ע"י גירוי הסקרנות הבריאה שבו. מפגש מותאם צרכים למורים, הורים.

6. ביחד ולחוד

הורים באים עם אג'נדה. מורים באים עם אג'נדה. תלמידים באים עם אג'נדה. כיצד מוצאים את הנתיב המחבר בין האג'נדות השונות. מהו שביל הביניים המאפשר עבודה והתקדמות?
לעיתים מפגש אחד בודד בין הגורמים השונים, הן ביוזמת המערכת והן ביוזמת ההורה עשויה לקדם תהליכים למחוזות חדשים.