מורה משמעותי משחק בגוגו

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
כל מורה בתחילת דרכו שואף להיות אותו מורה שהילד מגדיר כמורה לחיים. כל מורה הייתי מציידת במשחק הגוגו המפורסם ומזמינה אותו להתאמן על דיוק מסירת וקבלת הכדור
זוכרים את משחק הגוגו הנחמד? זה עם שני החוטים הארוכים, עם הידיות בכל קצה וכדור דמוי פוטבול מושחל בו. משחק ילדים מקסים זה יכול להיות התזכורת היומית למורה את סוד הצלחתו. כיצד? רבות דובר על האידיאל להצלחת תלמיד: הקשר בין הבית לבית הספר. כדי שילד יצליח חשוב ששני הצדדים ידעו לתקשר ביניהם בהרמוניה. שההורה ידע להעביר את הילד אסוף ורגוע מהבית והמורה יוכל לעבוד איתו ולהחזירו באופן דומה. ממש כמו במשחק הגוגו. במשחק, עלינו לעבוד בתיאום בין הצדדים. כששחקן אחד מפעיל יותר מידי כוח, הכדור מגיע בחוזקה לידיו של השני ומתנגש בעוצמה בידיות. כשמפעילים מעט מידי כוח, הכדור נעצר בדרך. כשהחוטים מסתבכים זה בזה, נוצר קשר והכדור לא עובר חלק. כך גם כשנשמטת ידית. כשיש הבדלי גובה, הכדור יחזור למוסר. כך גם בחיים האמיתיים. משחק הגוגו כמשל העבודה על הקשר בין ההורה, מורה והילד, כאשר האחרון הוא הכדור העובר מיד ליד. כאשר הורה ששולח את הילד למסגרת הלימודית ריב בבוקר, בעצבים. סביר להניח שהמורה יקבל את הכדור בחבטה, הילד העצבני. כשההורה פועל ברפיון מה: "תעשה מה שאתה רוצה" נאמר לילד, ככה הכדור לא יגיע ליעדו בביטחון הראוי לו. נקבל ילד חסר מוטיבציה. כשלא מסתכלים בגובה העיניים, הילד הוא הנפגע. כשההורה שולח את הילד בצורה נעימה, נינוחה, עם קשר עין עם המורה, הילד יחליק כמו הכדור מצד לצד כמעט בלי מהמורות. מורים והורים צריכים ללמוד את סוד הקשר ההופך את הילד לתלמיד הסקרן והחקרן שהיינו רוצים לגדל. והמורה הופך לדמות משמעותית. על המורה ללמוד מעט את "מאחורי הקלעים" במוחו של ילד, וללמוד הרבה קורדינציה בעבודה עם ההורים. הוא צריך לייצר קשר טוב עם ההורה כדי לדעת לכוון את הקשר כך שיוכל לפעול עם הילד כפי שרוצה. נכון שלמורה יש כ-35 תלמידים בכיתה. נכון שלכל אחד הקצב שלו, לכל אחד ההורה שלו. ודווקא בגלל זה עליו ללמוד את הטכניקה לעבודה על קשר זה. מורה שלומד להחליק את הכדור בחזרה להורים עם אמירה חיובית על הילד, כזו שגורמת להורה להרגיש את אהבתו כלפי הילד שלו, יגביר את הערכתו כלפי המורה. ילד שמרגיש שרואים אותו, ירצה לשמח אותנו ובמקביל יהיה פנוי לצמוח. זו אינה מניפולציה רגשית אלא יצירת קשר בטוח לילד שלנו, שמבקש לצמוח וצריך פניות. בפועל, בעזרת השפה האמפתית יוכל להיות המורה המומחה הזה. השפה המאפשרת למורה להיות קשוב להורה באופן שמאפשר לו להרגיש בטוח יקבל הורה משתף פעולה. מורה שיודע לדבר את השפה מתוך היכולת לעמוד בנעליו של ההורה ולתת לו את המענה יהיה המורה המטיב, המחנך הראוי והדמות שראויה להיקרא מורה לחיים. מורה המצליח לשמר את שני קצוות המשחק ארוכים, מתוחים אך לא מידי. יוכל להעביר את הכדור מצד לצד על הצד הטוב ביותר. בצורה שכולם ייהנו מהחוויה. אין ספק שהשפה היא הבסיס לעבודה. מורה שיתאמן שוב ושוב על הדיוק במשחק הגוגו, יתאמן עליו בחייו האישיים, בחדר המורים, באסיפת ההורים יפתח מיומנות מופלאה להתמודד עם מה שמגיע אליו ומה שנתקע. הוא ידע להתמודד עם כל מצב, עם כמעט כל הורה ותלמיד. מורה שיעשה זאת, יזכה לדבר המשמעותי שנקרא מורה לחיים. אשריו. אשרנו.